×

Jaa "Kaupalle"


PageUP! - toiminnanohjausjärjestelmä kaupan ja tuotantosektorin yritysten käyttöön

PageUP:n yrityksesi voi käyttää uudenlaisia markkinointi- ja kaupankäyntipalveluita. Järjestelmä tukee tehokkaasti tuotteiden ja tilausten käsittelyä, mikä takaa että päivittäisestä yritystoiminnastasi tulee joustavaa ja käytännöllistä. Järjestelmä toimii internetin välityksellä, joten sitä voi käyttää lähes millä tahansa tietokoneella. Asennusta ei tarvita, sillä järjestelmä toimii web-selaimessa. Alla kuvataan järjestelmän toimintoja tarkemmin.


1 Tuotekatalogi

Online-tuotekatalogista on hyötyä suurimmalle osalle yrityksistä. Tuotevalikoiman esitteleminen internetissä takaa huomattavasti laajemman asiakaskunnan ja asikkaiden kynnys ostaa tuotteita madaltuu, sillä he voivat tutustua tuotteisiin jo etukäteen.  Hallinnollinen työ helpottuu huomattavasti tuotekatalogin luomisen jälkeen, sillä katalogia voi halutesaan käyttää suoraan internet-myynnissä. Tavallisin tapa tuotteiden esittelyyn on luoda tuotteet sisältävä sivu, jossa jokaisella tuotteella on kuvake, tuotteen nimi ja hinta. Jos tuotteita on hyvin paljon, kannattaa niistä laatia lista, jossa näkyvät vain tuotteiden perustiedot.  Jos asiakas haluaa lisää tietoa tuotteesta, voi hän klikata tuotelinkkiä. Asiakas voi myös lisätä tuotteen suoraan ostoskoriinsa mikäli internet-myynti on sallittu.


1.1 Tuotehaku

Jos tuotemäärä on hyvin suuri, voi asiakas hakea tuotetta tuotekatalogista. Antamalla tuotteen nimen tai tuotekoodin löytää hakujärjestelmä oikean tuotteen asiakkaalle. Näin käy silloinkin, kun asiakas ei muista kuin osan nimestä tai tuotekoodista. Hakutoiminto on sisältyy järjestelmään ja toimii hyvin nopeasti.


1.2 Tuotekategoriat

Jos tuotteita on paljon kannattaa ne jakaa eri tuotekategorioihin ja nämä edelleen alikategorioihin. Kategorioiden nimiä ja järjestystä voi myöhemmin vaihtaa. Tuotteita voi lisäksi siirtää kategorioiden välillä esim. katalogin rakenteen selventämiseksi.


1.3 Tuotteet

Jokaiselle tuotteelle annetaan muuttumattomana pysyvä tuotenumero. Tuotetietoihin vaaditaan lisäksi tuotteen nimi. Tarvittaessa lisätiedoiksi voi syöttää tuotteen kuvan tms. Yksittäisestä tuotteesta voi olla useampikin kuva. Mikäli haluaa monikielisen katalogin, voi tuotetiedot kääntää myös muille kielille.

Tuotetiedot näkyvät asiakkaalle hänen valitsemallaan kielellä.

Uudet tuotteet tai enemmän näkyvyyttä vaativat tuotteet voi merkitä esiteltäviksi etusivulla. Tämä on hyvä tapa antaa kiinnostaville tuotteille lisänäkyvyyttä.


1.3.1 Tuote-erät

Yhdelle tuotteelle voi olla useampia pakkauskokoja; se voi vaihdella yksittäisen tuotekappaleen ja kokonaisen lavan välillä. Järjestelmä tukee kaikkia tuote-eriä ja eri erille voi kullekin antaa omat paino- ja hintatiedot. Järjestelmä on siis hyvin monipuolinen ja yhdelle tuotteelle voi luoda monia eri tuote-eriä. Tuotteet voidaan myydä painon, tilavuuden, pakkaustilavuuden tai -painon, tuotteen kappalemäärän tai tietyn kappalemäärän sisältävän kollin mukaan.


1.4 Hintalistat ja hinnoittelu

Koska tuote voi esiintyä useampana tuote-eränä, voi tuotteen hinnoitella eräkohtaisesti. Esimerkiksi suurempi tuote-erä voi maksaa enemmän mutta olla silti halvempi per kpl. kuin pienempi erä. Järjestelmä ottaa myös huomioon, että kaikki suuremmat yritykset ovat ALV-velvollisia. Kaikki tuotteet sisältävät tiedon ALV-ryhmästään ja tuotteen hinta voidaan näyttää joko ALV:lla tai sitä ilman. Lisäksi ALV voidaan näyttää joko prosenttiosuutena tai valuuttamääräisenä. Eri tekijöistä johtuen pitää yrittäjän joskus muuttaa tuotteen hintaa. Hinnat voi määritellä järjestelmässä tietyille ajanjaksoille; tämän toiminnon etuna on mahdollisuus tulevien hintojen syöttämiseen etukäteen. Niinpä uusi hinta astuu voimaan automaattisesti uuden hinnoittelujakson alkaessa.

2 Asiakasrekisteri ja asiakastilit

Hyvin hoidettu asiakasrekisteri on jokaisen yrityksen etu. Asiakasrekisterin avulla yritys voi markkinoida menestyksekkäästi ja ylläpitää hyviä yhteyksiä asiakkaisiinsa. Järjestelmä tukee sekä yritys- että kuluttaja-asikkaita  ja siinä voi valita tärkeämpänä pitämänsä asiakasryhmän tai tarvittaesssa molemmat.


2.1 Asiakashankinta

Tilausprosessin sujuvoittamiseksi järjestelmä antaa asiakkaalle mahdollisuuden hoitaa itse suuri osa tilaustietojen syöttämisestä. Asiakas voirekisteröityä yrityksen web-sivustolle ja täyttää akikki tarvittavat tiedot kuten nimen, osoitteen, puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen. Yritysasiakkaat syöttävät lisäksi yrityksen nimen ja Y-tunnuksen. Jos asiakkaalla ei ole sähköpostia voi hän rekisteröinnin yhteydessä luoda sivustolla sisäänkirjautumiseen käytettävän käyttäjätunnuksen.


2.2 Asiakastili

Kun aisakas on avannut asiakastilinvoi hän tehdä tilauksia ja tarkistaa aiemmat tilauksensa. Jos asiakas haluaa myöhemmin tehdä uuden tilauksen tai tarkistaa vanhan tilaiuksensa, voi hän kirjautua tililleen näin tehdääksen. Mikäli asiakas on jostain syystä unohtanut salasanansa, voi hän helposti luoda uuden sähköpostin välityksellä.


2.3 Yhteystietojen vienti

Markkinoinnissa on tavallista että asiakstiedot ovat taulokkomuodossa. Asiakastietojen vienti ulkoisen markkinoinnin, esim. kirjemarkkinoinnin tai sähköpostimarkkinoinnin kayttöön on tehty hyvin helpoksi.

3 Tilausjärjestelmä

Järjestelmä tukee myyntiä niin kuluttaja- kuin yritysasiakkaillekin. Tilausjärjestelmän voi valita sopivaksi oman yrityksensä toimintaympäristölle.

3.1 Perinteinen tilausjärjestelmä

Tavallisin tilausjärjestelmä koostuu tuotteet ja niiden hintatiedot sisältävästä tuotekatalogista. Asiakas voi valita tuotteet ja tilata ne web-sivustolta. Kun asiakas valinnut haluamansa tuotteet, syöttää hän yhteystietonsa. Jos asiakkaalla on jo asiakastili, tarvitsee hänen vain kirjautua sisään tunnuksillaan sivustolle tilauksen tehdäkseen.  Kun tilaus saapuu järjestelmään, lähetetään kauppiaalle tästä tiedoksi sähköpostiviesti. Kauppias tuo tuotteen varastosta ja pakkaa sen toimitettavaksi.
Tuotteen toimitus voi tapahtua usealla eri tavalla. Pienehköt tuotteet voi toimittaa postin tai muiden toimittajien välityksellä. Asikkaaan kanssa voi sopia myös kotiinkuljetuksesta tai tuotteen noudosta myyvän yrityksen tiloista.


3.2 Tilauskierrokset

Tuotteiden suoramyynti kuluttajille tulee koko ajan tavallisemmaksi. Tämän kaltaiselle myynnille on järjestemässä sisäänrakennettu tuki. Kuluttaja voi valita oman toimitusalueensa; näistä käytetään elintarvikkeiden suoramyynnin tapauksessa nimitystä ruokapiiri. Näillä ruokapiireillä on tavallisesti yhteyshenkilö, joka vastaanotta tuotteet ennalta määrättynä aikana. Muut tilaajat hakevat tuotteensa myöhemmin hänen luotaan. Myyjän tarvitsee vain luoda tilauskierros ja tieto kierrokseen kuuluvista alueista. Alueet voi jakaa esim. pohjoiseen ja etelään ja luoda sitten eri tilauskierrokset kullekin alueelle jotta tuotteet voidaan toimittaa eri päivinä eri alueille. Tämä on hyvin käytänöllistä, etenkin jos hoitaa itse tuotteiden pakkaamisen ja toimituksen.


3.2.1 Raportointi ja logistiikka

Järjestelmässä voi tehokkaasti huolehtia tuotteiden tilausmääristä sekä niiden toimitusajasta ja -paikoista.  Tämä helpottaa sekä tuotteiden pakkaamista että niiden toimitusta. Järjestelmässä näkee paljonko mitäkin tuotetta on tilattu kullekin alueelle. Luonnollisesti järjestelmässä voi tarkastella myös mitkä tuotteet sisältyvät yksittäisen asiakkaan tilauskoriin.


3.2.2 Asiakasviestintä ja muistutukset

Markkinointiin kuuluu useimmiten sähköpostiviestien tai muiden viestien lähettäminen asiakkaille. Markkinoinnintueksi voi järjestelmän asettaalähettemään muistuksen sähköpostitse niille asiakkaille, jotka eivätole vielä tehneet tilausta tilauskierroksen aikana. Tämä on hyvä tapa varmistaa että kaikki potentiaaliset asiakkaat tietävät tilausmahdollisuuksistaan.

4 Yhteystietomme

Jos haluat lisää tietoa järjestelmämme hyödyistä yrityksellesi, niin ota meihin yhteyttä ja kerromme sinulle lisää.

Yhteystiedot
Håkan Lövdahl
+358 (0)45-125 2500
hakan.lovdahl@llsdata.fi

Palvelu on osoitteessa http://www.pageup.fi/ ja voit myös vierailla yrityksemme kotisivuilla osoitteessa http://www.llsdata.fi/

Palvelun tuottaa ja sitä ylläpitää:
LLS Data Ab Oy
Y-tunnus 1993086-5

Postiosoite
PL 37
FI-20101 TURKU

Käyntiosoite
Läntinen Pitkäkatu 26
20100 TURKU

Evästeistä tällä sivustolla

Me ja yhteistyökumppanimme käytämme evästeitä tällä sivustolla räätälöidäksemme sen sisältöä ja ilmoituksia käyttäjien profiilin mukaisesti ja analysoidaksemme verkkoliikennettämme. Alla olevaa painiketta painamalla hyväksyt, että tätä tekniikkaa sovelletaan koko verkon käytön osalta. Suostumuksesi on voimassa 30 päivää.