Elintarvikkeiden tilausjärjestelmä

Perinteisten PDF-dokumenttien tai Excel-taulukoiden käyttämisen haitat

  • Hankalia täyttää. Asiakas ei aina saa tiedostoja avattua koneellaan.
  • Vaikeuksia lähettämisessä, asiakas ei ehkä onnistu liitetiedoston lähettämisessä.
  • Asiakas ei näe suoraan mitä tilaus tulee maksamaan.
  • Tilauksia ei voi automaattisesti ryhmitellä oikein.
  • Tilausmäärän yksikkö jää epäselväksi, asiakas voi täyttää vahingossa esim. kpl-määrän kun pitäisi antaa paino.
  • Tilaus pitää käsitellä manuaalisesti useammassa vaiheessa.

Online-tilausjärjestelmän edut:

  1. Asiakas saa tehtyä tilauksen helposti, esimerkiksi älypuhelimella.
  2. Asiakas näkee aiemmat tilauksensa.
  3. Asiakas voi suositella tuotteita sosiaalisessa mediassa kuten esimerkiksi facebookissa.
  4. Asiakashankinta voi hyödyntää internetiä tehokkaasti, sillä asiakkaat voivat itse luoda tilinsä.
  5. On helpompaa selvittää, kuka on tilannut mitäkin.
  6. Kirjanpito helpottuu.
  7. Asiakkaan tilauksessa ei synny epäselvyyksiä, sillä järjestelmä on ohjannut tilausprosessia. Tuote-erän koko- ja laatutiedot näkyvät selkeästi ilmoitettuina.
  8. Logistiikka käy helpommaksi. Toimitustiedot määrineen ja toimituspaikkoineen näkyvät selvästi; tällöin myös tuotteiden pakkaaminen helpottuu.