Oletko taksiyrittäjä?

Jokaiselle yrittäjälle on tärkeää saadaa näkyvyyttä siellä missä asiakaskuntakin liikkuu eniten. Nykyään internet on oleellinen osa kuluttajien arkipäivää käyttävät he sitten tablettiaan, tietokonettaan tai älypuhelintaan, joten hyvästä internetnäkyvyydestä on tullut tärkeä myynninedistäjä.

Meiltä löydät tietoa markkinointisi parantamiseen ja asiakaskuntasi turvaamiseen. Käykäämme kuitenkin ensin läpi joitakin tähän liittyviä tavallisimpia väärinkäsityksiä ja niiden haittoja.

 

 Är detta årsmodellen på din marknadsföring i dagsläget? :)

 

 

"Kyyditsen vain eläkeläisiä terveyskeskukseen ja koululaisia kodin ja koulun välillä"

Selvästi tämä on hyvä ja melko tasainen tulonlähde. Ainakin toistaiseksi. Oletko miettinyt mitä tapahtuu sitten kun kunta joskus vähentää näitä kuljetuksia? Turvaa tulevaisuutesi jo nyt hankkimalla myös muita asiakkaita: Esimerkiksi henkilöitä, joilla ei ole omaa autoa mutta joiden tarvitsee aina silloin tällöin matkustaa jonnekin.

 

"Olen jo melkein eläkeiässä ja ajattelin lopettaa ajamisen."

Eläköitymisen lähestyessä voi tuntua mukavalta jatkaa samoja teitä pitkin eikä uudistaa toimintatapojaan. Tämä voi kuitenkin olla suuri virhe. Hyvä yritysprofiili ja tuttu asiakaskunta on suuri etu yrityksen sukupolvenvaihdoksen yhteydessä. Web-sivustolle voi laittaa tietoa ajamistaan reiteistä ja omistamastaan kuljetuskalustosta. Tämä helpottaa yrityksen luovuttamista nuoremmalle polvelle.

 

"Olen niin tunnettu paikkakunnallani etten tarvitse markkinointia."

Jos ajat taksia pienemmällä paikkakunnalla, kaikki varmaan tuntevatkin sinut ja palvelusi. Mielenkiintoisempi kysymys on tosin että tuleeko heille mieleen tarjoamasi palvelu kun heidän pitää matkustaa jonnekin? Ovatko he nähneet yrityksesi toimintaa viime aikoina? Jos tarjoamasi taksipalvelu ei ole heidän mielessään valitsevat he toisen kuljetuspalvelun matkustaessaan.

 

Kuten jo alussa mainittiinkin, on näkyvyys internetissä tärkeä osa nykyistä markkinointia.

Vahvistaaksesi näkyvyyttäsi suosittelemme että hankit web-sivuston, jossa näkyy mille paikkakunnille ajat, kuljetuskalustosi, yhteydenottolomake ja yhteystietosi. Mitä helpompaa asiakkaan on ottaa sinuun yhteyttä, sitä suurempi on todennäköisyys sille että asiakas valitsee juuri sinun palvelusi.

Toivomme että ryhdyt laatimaan sivustoasi jo tänään!